Οι εισπρακτικές εταιρείες καταγράφουν και τους συγγενείς των οφειλετών χωρίς ενημέρωση!

Οι εισπρακτικές εταιρείες όταν τηλεφωνούν σε οφειλέτη Τράπεζας και στο τηλέφωνο απαντά συγγενής ή φίλος ή άλλο τρίτο πρόσωπο, λόγω απουσίας του οφειλέτη, η κλήση αυτή καταγράφεται εν αγνοία ουσιαστικά εκείνου που απαντά στο τηλέφωνο.


Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα με απόφαση της η οποία ελήφθη κατά πλειοψηφία, έκανε δεκτό το αίτημα της εισπρακτικής εταιρείας το «Μέλλον» να ενημερώνονται με καταχώρηση στον Τύπο οι συγγενείς και οι φίλοι των οφειλετών που απαντούν στο τηλέφωνο τους ότι οι τηλεφωνικές συνομιλίες καταγράφονται.

Δείτε επίσης
• Ισπανικό fund επιχείρησε να βγάλει σε πλειστηριασμό σπίτι στο Περιστέρι!
• Συνεχίζονται οι πλειστηριασμοί -Η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας (ΒΙΝΤΕΟ)
• Deutsche Bank: Η κορυφή του παγόβουνου -Κι όλα αυτά επειδή δεν έκοβες απόδειξη στην τυρόπιτα

Με άλλα λόγια όταν απαντά στην τηλεφωνική κλήση οφειλέτη συγγενής ή τρίτο πρόσωπο το στέλεχος της εισπρακτικής εταιρείας δεν θα ενημερώνει ότι η κλήση αυτή καταγράφεται, καθώς η εισπρακτική εταιρεία θα έχει καταχωρήσει σε κάποια εφημερίδα ότι οι κλήσεις αυτές καταγράφονται.

Συγκεκριμένα, η Αρχή (απόφαση 53/2016) αποφάσισε ότι η ενημέρωση των τρίτων - µη οφειλετών για την καταγραφή των τηλεφωνικών συνδιαλέξεων της εισπρακτικής εταιρείας µε αυτούς «στο πλαίσιο αναζήτησης των οφειλετών, θα γίνεται, όχι κατά την έναρξη της τηλεφωνικής συνομιλίας αλλά δια του Τύπου».

Πάντως, δύο μέλη της Αρχής υποστήριξαν ότι πρέπει να απορριφθεί το αίτημα της εισπρακτικής εταιρείας «Μέλλον» αναφορικά µε την υποχρέωση ενημέρωσης των τρίτων - µη οφειλετών για την καταγραφή, καθώς «δεν αρκεί η ενημέρωσή τους δια του Τύπου».

Σύμφωνα με τη μειοψηφία «κρίνεται κατά νόμο απαραίτητη η εξατομικευμένη πλήρης ενημέρωση του υποκειμένου τόσο για το γεγονός της καταγραφής της τηλεφωνικής επικοινωνίας, στην οποία αυτό συμμετέχει, όσο και για την ιδιότητα του καλούντος (εταιρεία ενημέρωσης ή δανειστής) και για τα λοιπά στοιχεία που προβλέπονται στο ν. 3758/2009, ήδη κατά την έναρξη του τηλεφωνήματος».

Η Αρχή αναφέρει ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία και με σκοπό τον έλεγχο της δραστηριότητας των εισπρακτικών εταιρειών από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (ΓΓΕΠΚ), υπάρχει υποχρέωση να καταγράφονται όλες ανεξαιρέτως οι τηλεφωνικές κλήσεις προς τους καλούμενους οφειλέτες, ανεξάρτητα από το ποιος απαντά την κλήση, δηλαδή ο οφειλέτης ή τρίτο πρόσωπο.

Παράλληλα, η Αρχή αναφέρει ότι η τηλεφωνική επικοινωνία από την πλευρά των εισπρακτικών εταιρειών πρέπει «να περιορίζεται αυστηρά στην αναζήτηση του οφειλέτη και μέχρι να επιτευχθεί συνομιλία µε τον οφειλέτη να μην αποκαλύπτονται από τις εισπρακτικές εταιρείες σε τρίτους περισσότερα στοιχεία που να θίγουν τον οφειλέτη».

Εξάλλου, σύμφωνα με την Αρχή «οι εισπρακτικές εταιρείες έχουν υποχρέωση να διαθέτουν εμφανή τον αριθμό προέλευσης της κλήσης και όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Εταιρειών Ενημέρωσης και Διαπραγμάτευσης Απαιτήσεων (ΕΣΕ∆Α), να είναι καταχωρημένες στους δηµόσιους καταλόγους συνδρομητών, οπότε ο καλούμενος σε κάθε περίπτωση να μπορεί, και πρέπει να μπορεί, µε δική του αναζήτηση να πληροφορεί ποιος τον κάλεσε».

Εξάλλου, η Αρχή επισημαίνει ότι η νομοθεσία «ρητώς επιβάλλει την πλήρη και σαφή ενημέρωση του οφειλέτη (και όχι τρίτου) για τα στοιχεία του καλούντος, την καταγραφή των στοιχείων και του περιεχομένου της συνομιλίας, το σκοπό της καταγραφής, το χρόνο τήρησης των ανωτέρω, καθώς και το σκοπό της επικοινωνίας (την αναλυτική ενημέρωση του οφειλέτη για ληξιπρόθεσμη οφειλή του)».

Παράλληλα, η νομοθεσία «προβλέπει την απαγόρευση όχλησης ή δυσφήμισης του οφειλέτη στους οικείους του και την προστασία του απορρήτου των προσωπικών δεδομένων του οφειλέτη και τη µη αποκάλυψή τους (π.χ. της ύπαρξης ληξιπρόθεσμης οφειλής του) σε τρίτους».

Σε άλλο σημείο της απόφασής της Αρχή αναφέρει ότι «η ανακοίνωση σε τρίτο - µη οφειλέτη του συνόλου των στοιχείων που επιβάλλει ο ν. 3758/2009 για την ενημέρωση του οφειλέτη δεν είναι νόμιμη».

Υπενθυμίζεται ότι η νομοθεσία προβλέπει ότι οι εισπρακτικές εταιρείες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν το περιεχόμενο της καταγραφής σε βάρος του οφειλέτη, δικαστικά ή εξωδίκως, και ότι το περιεχόμενο της καταγραφής διατηρείται από τις εισπρακτικές εταιρείες υποχρεωτικά για ένα έτος από την πραγματοποίηση της επικοινωνίας.


Οι αναρτήσεις μας μπορούν να δημοσιεύονται από οποιονδήποτε αρκεί να αναφέρεται εμφανώς ο ενεργός σύνδεσμος μας.

Δημοσίευση σχολίου

Επιτρέπονται σχόλια σε ότι γλώσσα θέλετε, φυσικά και σε greeklish.
ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ

ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΩΝ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ

ΔΕΝ ΦΕΡΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ

Νεότερη Παλαιότερη

'