"Έλληνες" Eφοπλιστές: Επενδύουν εκατομμύρια στην Ασία αντί να βάζουν «πλάτη» στην Ελλάδα της κρίσης

Οι νέες επενδύσεις σε ασιατικά ναυπηγεία αγγίζουν τα 400 εκατομμύρια δολάρια.
Με νέες επενδύσεις ύψους σχεδόν 400 εκατομμυρίων δολαρίων μπήκαν «δυνατά» στο φθινόπωρο οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι «σπάνε όλα τα ρεκόρ» στις νέες κατασκευές πλοίων, αλλά και στις αγορές από δεύτερο χέρι, σε σύγκριση με τη διεθνή κατάσταση.


Λογικό επακόλουθο, αφού αξιοποιούν τον πακτωλό χρήματος που έχουν εξοικονομήσει το προηγούμενο διάστημα και από τις κάθε λογής φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν.



Την ίδια ώρα όμως στην Ελλάδα της κρίσης σπάνε και άλλα «ρεκόρ», αυτό της ανεργίας, της ανασφάλειας στην οποία βρίσκονται χιλιάδες εργαζόμενοι που υπόκεινται στην κινητικότητα, του αδιεξόδου των οικογενειών που πασχίζουν να αντεπεξέλθουν στη βαριά φορολογία.

Στη μέγγενη βρίσκεται ο ελληνικός λαός, που βάζει «πλάτη» για να βγει η Ελλάδα από την κρίση και υπομένει τα προγράμματα λιτότητας που έχει επιβάλει η τρόικα και εφαρμόζει η ελληνική κυβέρνηση.

Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Golden Destiny, οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών για νέες ναυπηγήσεις πλοίων πλησιάζουν τα 400 εκατομμύρια δολάρια. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα τοποθετήθηκαν παραγγελίες για την κατασκευή 10 πλοίων:

-Η εταιρεία Target Marine, συμφερόντων της οικογένειας Αντώνη Κομνηνού, τοποθέτησε σε ναυπηγεία της Κίνας παραγγελία για δύο φορτηγά πλοία (bulk carriers), χωρητικότητας 63.000 τόνων το καθένα, έναντι 26 εκατομμυρίων δολαρίων έκαστο και με παράδοση το 2015, διατηρώντας option για άλλο ένα.

-Η εταιρεία Metrostar Management του Θόδωρου Αγγελόπουλου τοποθέτησε σε κορεάτικα ναυπηγεία παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 300.000 τόνων το καθένα με κόστος 93 εκατομμύρια δολάρια έκαστο και με παράδοση το 2016.

 Τον περασμένο Φεβρουάριο, η συγκεκριμένη εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία σε κορεάτικα ναυπηγεία για έξι δεξαμενόπλοια, μεσαίου βεληνεκούς (MR), χωρητικότητας 51.300 τόνων το καθένα, προχωρώντας σε μια επένδυση που μαζί με τις option υπολογίζεται ότι προσεγγίζει τα 340 εκατομμύρια δολάρια.

-Η εταιρεία Kyklades Maritime του Ομίλου Αλαφούζου τοποθέτησε νέα παραγγελία σε κορεάτικα ναυπηγεία για δύο δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 114.000 τόνων, κόστους 46 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα με παράδοση το 2015.

-Η εταιρεία Horizon Tankers τοποθέτησε παραγγελίες για 2 δεξαμενόπλοια παραγώγων, χωρητικότητας 50.000 τόνων το καθένα, σε τιμή που δεν έχει γίνει γνωστή με παράδοση το 2015-2016.

-Η Paragon Shipping, συμφερόντων Μιχάλη Μποδούρογλου, τοποθέτησε παραγγελία για δύο πλοία μεταφοράς κοντέινερ χωρητικότητας 1.700TEU το καθένα, σε τιμή που δεν έγινε γνωστή, με παράδοση το 2015.

Τέλος, πληροφορίες που επικαλείται ο ναυλομεσιτικός οίκος αναφέρουν ότι ένας άγνωστος, προς το παρόν, Έλληνας εφοπλιστής είναι έτοιμος να τοποθετήσει παραγγελία σε κινεζικά ναυπηγεία για μια μεγάλη σειρά φορτηγών πλοίων, χωρητικότητας 64.000 τόνων, χωρίς να είναι ακόμα γνωστό το μέγεθος της σύμβασης ή το κόστος ναυπήγησης.

Όσον αφορά στις αγορές από δεύτερο χέρι, τον Αύγουστο πέρασαν σε ελληνικά χέρια 29 πλοία, συνολικά αξίας 718,550 εκατομμύριων δολαρίων, όσα και τον Ιούλιο. Από αυτά τα 12 ήταν φορτηγά, τα 14 δεξαμενόπλοια, δύο μεταφοράς κοντέινερ και 1 Special Projects.

 Την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου αγοράστηκαν 6 πλοία (4 φορτηγά και 2 δεξαμενόπλοια) και έγιναν επενδύσεις της τάξης των 84,2 εκατομμυρίων δολαρίων.

Πρόκειται για ενδεικτικά στοιχεία που επιβεβαιώνουν την οικονομική ευμάρεια μιας μικρής ελίτ Ελλήνων, η οποία βρίσκει σύμμαχο την ελληνική κυβέρνηση για τη διαφύλαξη των συμφερόντων της.

Τα ειδικά προνόμια και οι πολυάριθμες φοροαπαλλαγές δεν πειράχτηκαν -παρά την κρίση- και σε αντίθεση με κάθε άλλο επιχειρηματικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας, κάποιοι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να μην βάζουν «πλάτη» και να μην αναλαμβάνουν το βάρος που τους αναλογεί.


Δημοσίευση σχολίου

Επιτρέπονται σχόλια σε ότι γλώσσα θέλετε, φυσικά και σε greeklish.
ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ

ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΩΝ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ

ΔΕΝ ΦΕΡΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ

Νεότερη Παλαιότερη

'